آمادگی در امتحان آیلتس شامل موارد زیر است:

درک فرمت آزمون، نحوه نمره دهی آیلتس و بعد از آن برنامه ریزی برای رسیدن به نمره مورد نظر شما. برای انجام این کار، باید زبان انگلیسی خود را بهبود ببخشید، مهارت های آزمون را تمرین کنید و دریک دوره آمادگی و آزمون های آزمایشی حضور پیدا کنید تا بتوانید پیشرفت خود را قبل از ثبت نام در آزمون بررسی کنید. 

چگونه برای آزمون آیلتس آماده شویم

در زیر یک چک لیست های سریع برای کمک به آمادگی برای آیلتس وجود دارد: 

  1. فرمت آزمون را درک کنید
  2. یاد بگیرید که آزمون چگونه نمره دهی می شود
  3. یک برنامه عملی برای خودتان تهیه کنید
  4. به یک کلاس آمادگی آیلتس بپیوندید 
  5. با نمونه سوالات آزمون تمرین کنید 
  6. مهارت های خود را کامل کنید 
  7. در پایان بتوانید پیشرفت خود را بررسی کنید 
  8. برای آزمون ثبت نام کنید

آیلتس-فشرده

چرا آمادگی برای آزمون آیلتس دشوار است؟

خیلی ساده، اطلاعات زیادی در دسترس است و دانش‌آموزان نمی‌دانند به کدام منابع اعتماد کنند. اما در هر حال سه نکته اصلی وجود دارد که باید بهبود ببخشید:

تقویت دانش زبان انگلیسی (این کار با سرعتی آهسته تر انجام میشود)

آیلتس در اصل یک آزمون زبان انگلیسی است. بنابراین، هر چه سطح زبان انگلیسی شما بالاتر باشد، نمره شما بهتر شود. اگر سطح زبان انگلیسی شما به اندازه کافی بالا نباشد، صرف مطالعه مهارت های آیلتس و انجام تست های عملی کافی نخواهد بود.

همانطور که در بالا ذکر شد، این احتمالاً کندترین بخش آماده سازی شما است. اکثر مدارس انگلیسی حداقل 6 ماه برای بهبود سطح زبان انگلیسی دانش آموزان با نمره باند 0.5-1 توصیه می کنند.

 تقویت مهارت های آزمون آیلتس (این کار دارای سرعت متوسط است)

آزمون آیلتس چهار بخش دارد: رایتینگ، اسپیکینگ، ریدینگ و لیسنینگ.

هر کدام از این بخش‌ها سؤالات مختلفی دارند که هر کدام مهارت خاصی دارند که باید کسب کنید. بخش های Listening و Reading هر کدام بیش از 10 نوع سوال مختلف دارند و همه این سؤالات مستلزم استراتژی و مجموعه ای از مهارت های متفاوت است. بیشتر زمان آماده سازی آیلتس شما باید صرف یادگیری این مهارت ها شود و زمانی که این مهارت ها با سطح بالایی از زبان انگلیسی ترکیب شوند، باید نمره بالایی کسب کنید. یادگیری این مهارت ها به اندازه یادگیری خود زبان زمان نمی برد، اما زمان قابل توجهی را می طلبد. اکثر مدارس توصیه می کنند 2-3 ماه برای یادگیری این مهارت ها وقت بگذارید.

دانستن نحوه نمره دهی آزمون آیلتس (این کار را میتوانید به سرعت انجام دهید)

سریع‌ترین و مؤثرترین راه برای بهبود نمره‌تان این است که دقیقاً بدانید امتحان‌کنندگان چه می‌خواهند و آن را به آنها بدهید. با این حال، شما نمی توانید به سادگی این را یاد بگیرید و امتیاز بالایی کسب کنید. آنها باید با بهبود سطح زبان انگلیسی و مهارت های آزمون ترکیب شوند. در زیر به معیارهای رسمی علامت‌گذاری نگاه می‌کنیم تا به ما در درک آنچه که ممتحن می‌خواهد کمک کند.

آمادگی آزمون آیلتس

رویکرد گام به گام برای آمادگی آیلتس

1. تصمیم بگیرید که آیا در حال انجام آموزش عمومی یا آکادمیک هستید

2. فرمت تست را درک کنید

3. اهداف واقع بینانه تعیین کنید

کلمه کلیدی در اینجا "واقع بینانه" است. بین نمره ای که می خواهید و نمره ای که می گیرید تفاوت زیادی وجود دارد. آمادگی مؤثر به شما کمک می کند تا موفق شوید و مطمئن شوید که بهترین امتیاز ممکن را کسب می کنید.

4. انواع مختلف سوال را درک کنید

بیش از 10 نوع سوال مختلف برای Reading و Listening وجود دارد. باز هم، بیش از 10 نوع سوال مختلف در آزمون Writing وجود دارد. دانستن این موارد به شما مزیت بزرگی می دهد زیرا هر یک از آنها رویکرد و استراتژی متفاوتی را می طلبد.

5. مهارت های آیلتس خود را کامل کنید

همانطور که در بالا ذکر شد، رویکردها و استراتژی های مختلفی وجود دارد که برای موفقیت در آیلتس به آنها نیاز دارید. به عنوان مثال، آیا می دانید چگونه یک مقدمه و نتیجه گیری موثر بنویسید؟ آیا می دانید چگونه پاسخ های خود را در آزمون اسپیکینگ توسعه دهید؟ آیا می دانید چگونه به سرعت اطلاعات تصحیح را در آزمون خواندن پیدا کنید؟

6. دایره لغات خود را بهبود بخشید

واژگان بخش بزرگی از آزمون آیلتس است. این 25 درصد از نمره کل شما در Speaking و Writing را پوشش می دهد.

شما بایددایره واژگان خود را در اسرع وقت بهبود ببخشید.

 7. هر روز انگلیسی را تمرین کنید

وقتی صحبت از بهبود زبان انگلیسی می شود، واقعاً هیچ جایگزینی برای تمرین هر روزه وجود ندارد. صدها، اگر نگوییم هزاران روش وجود دارد که می توانید هر روز تمرین کنید، و لازم نیست آزمون های آیلتس خسته کننده را انجام دهید. موفق ترین دانش آموزان کاری را پیدا کردند که از انجام آن به زبان انگلیسی لذت می بردند و سپس این کار را به طور منظم انجام دادند. هر چه بیشتر از انگلیسی استفاده کنید. مهارت های شما بیشتر بهبود می یابد و شانس شما برای کسب نمره مورد نیاز بیشتر می شود. همچنین می توانید یادگیری زبان انگلیسی را با رایج ترین موضوعات آیلتس ترکیب کنید. برخی موضوعات مانند محیط زیست، آموزش و فناوری بارها و بارها مطرح می شوند. خواندن و گوش دادن به این موضوعات رایج یک تکنیک بسیار قدرتمند است که به شما کمک می کند تا دایره لغات و ایده های خود را بهبود بخشید و در عین حال انگلیسی خود را بهبود بخشید.

8. تمرین تست

شما باید آزمون های تمرینی آیلتس را انجام دهید تا نمره باند فعلی خود را مشخص کنید و با آزمون آشنا شوید. با این حال، دو نکته وجود دارد که قبل از انجام این کارها باید به شما هشدار دهم. اولین چیز این است که تست های جعلی زیادی وجود دارد. این آزمون ها را می توان به صورت آنلاین یا در کتابفروشی محلی شما یافت.  صدها کتاب در فروشگاه ها وجود دارد که همگی ادعا می کنند تست های "رسمی" ارائه می دهند. مشکل این است که آنها اغلب توسط افرادی نوشته می شوند که چیزی در مورد آیلتس نمی دانند. تست های جعلی می تواند بسیار گمراه کننده باشد و اغلب دانش آموزان را از درک آزمون واقعی باز می دارد. شما فقط باید از منابع رسمی و معتبر تست تهیه کنید.

دومین چیز این است که اینها را تنها بخشی از آمادگی آیلتس خود قرار ندهید. بسیاری از دانش آموزان در تمام طول روز، هر روز در آزمون های تمرینی آیلتس شرکت می کنند و بیشتر آنها پیشرفت بسیار کمی دارند. آنها فقط باید به عنوان آزمونی از توانایی فعلی شما استفاده شوند. شما باید بیشتر وقت خود را صرف ارتقای سطح زبان انگلیسی و مهارت های آیلتس خود کنید.
9. صحبت کردن و نوشتن خود را ارزیابی کنید

شما باید یک معلم واجد شرایط برای ارزیابی صحبت کردن و نوشتن خود داشته باشید. آنها می توانند سطح فعلی شما را به شما بگویند، اما مهمتر از آن، می توانند نقاط ضعف شما را به شما بگویند. این احتمالاً مهمترین بخش آمادگی آیلتس شما است. اگر نقاط ضعف خود را نمی دانید، زمان زیادی را تلف می کنید زیرا نمی دانید روی چه چیزی تمرکز کنید. برای بهبود باید روی چیزهایی تمرکز کنید که در آنها خوب نیستید. موثرترین استراتژی برای آمادگی آیلتس این است که نقاط ضعف خود را بیابید،روی آنها کار کنید و سپس برگردید و کار خود را توسط یک معلم با تجربه آیلتس ارزیابی کنید.  آنها می توانند به شما بگویند که آیا پیشرفت کرده اید یا خیر و به شما توصیه می کنند که در مرحله بعد روی چه چیزی تمرکز کنید.

چگونه بفهمم که برای آزمون آیلتس آماده هستم؟

صدها هزار دانش آموز هر ساله به یک دلیل ساده در آزمون آیلتس مردود می شوند: آنها قبل از اینکه برای آن آماده شوند، امتحان دادند !  تنها یک سوال وجود دارد که باید از خود بپرسید تا تصمیم بگیرید و آن سوال این است: آیا برای آزمون آیلتس آماده هستید یا خیر؟