مدت زمانی که طول می کشد تا به زبان ایتالیایی یا هر زبان دیگری مهارت پیدا کنید، بستگی زیادی به میزان و کارآمدی مطالعه شما دارد. برخی از کارشناسان زبان توصیه می کنند که حداقل 20 ساعت در هفته مطالعه کنید تا اصول اولیه را در مدت زمان کوتاهی یاد بگیرید. البته به طور طبیعی، قرار نیست همه 20 ساعت در هفته را برای یادگیری یک زبان جدید اختصاص دهند - بالاخره زندگی شلوغ است!

در حال حاضر ممکن است فکر کنید: "اما من می خواهم ایتالیایی را سریع یاد بگیرم!" نگران نباشید، حتی با یک ساعت یا کمتر در روز و تکنیک های مناسب می توانید خیلی سریع به مکالمه تبدیل شوید.

اگر زمان و تمایل به مطالعه بیشتر ایتالیایی را دارید، غوطه شدن (Immersion) در زبان ایتالیایی راهی عالی برای مسلط شدن سریعتر است. یکی از راه های غوطه ور شدن در فرهنگ و زبان ایتالیایی، ثبت نام در یکی از بسیاری از برنامه های یادگیری زبان ایتالیایی در کشور ایتالیا است. البته، اگر شما یک حرفه ای هستید که 40 ساعت از وقت شما را در هفته می گیرد، این ممکن است گزینه ای نباشد. اما، اگر در حال حاضر دانشجو هستید، بررسی کنید که آیا دانشگاه شما برنامه های تحصیل در خارج از کشور را در ایتالیا ارائه می دهد یا خیر.