اگر بتوانید دو دقیقه کامل صحبت کنید و صحبت کنید و اگر بتوانید از جملات کامل استفاده کنید می توانید 6 بگیرید. همچنین اگر از "ام" و "اوه" استفاده نکنید، 6 می گیرید. اگر از کلمات پیوند دهنده استفاده می کنید، می توانید نمره 6 بگیرید. از طرف دیگر، اگر آهسته صحبت می کنید، اغلب مکث کنید، از "um" یا "ugh" یا "like" استفاده کنید، سپس برای این دسته بندی نمره 5 خواهید گرفت. به یاد داشته باشید، تسلط توانایی ادامه صحبت کردن است و این چیزی است که برای گرفتن نمره 6 نیاز دارید.

 

اگر واژگان کافی برای رساندن ایده های خود دارید، می توانید نمره 6 بگیرید. ممکن است اشتباه باشد، اما ممتحن متوجه می شود که چه می خواهید بگویید. اگر بتوانید در مورد موضوعات آشنا مانند موضوعات شخصی (سینما رفتن، خرید) با واژگان صحیح صحبت کنید، اما وقتی به موضوعات ناآشنا در Speaking Part 3 رسیدید، لغات واژگان کافی ندارید، نمره 5 خواهید گرفت. کسانی که در اینجا نمره 5 می گیرند، از کلمات عمومی مانند "موارد" یا "چیزها" یا "مردم" نیز استفاده می کنند. این واژگان بسیار گسترده هستند. تمرین کنید که در انتخاب کلمات خود خاص باشید و در این دسته نمره 6 خواهید گرفت.

 

برای به دست آوردن نمره 6 به ترکیبی از ساختارهای جمله شامل جملات مرکب، پیچیده و ساده نیاز دارید. ممکن است اشتباهاتی داشته باشید و همچنان 6 بگیرید. روی قواعد گرامری کوچک مانند حروف اضافه تمرکز نکنید.

 

این ساده ترین مکان برای بهبود امتیاز شما است. کسی که 5 را دریافت می کند مانند یک ربات صحبت می کند و هیچ احساسی در صدایش ندارد و همه کلماتش دقیقاً یکسان هستند. برای گرفتن نمره 6 باید کمی احساس را در صدای خود ایجاد کنید. تغییر لحن صدای خود را در تمرین مکالمه انگلیسی خود تمرین کنید و برای انجام آزمون آماده خواهید بود.