شما زمان زیادی را صرف آمادگی آزمون آیلتس خواهید کرد. این بدان معناست که شما باید سخت کار کنید مطالعه کنید. اما تحقیقات نشان می‌دهد که حتی زمانی که داوطلبان می‌دانند که کدام یک از مهارت‌های زبانی آن‌ها قوی و کدام ضعیف است، باز هم تمایل دارند زمان بیشتری را در زمینه‌های قوی خود صرف کنند. این یعنی آنها در نهایت ترجیح می دهند در منطقه راحتی (یا همان Comfort Zone) خود بمانند."

با زمان محدود در دسترس، ضروری است که از منطقه راحتی خود خارج شوید و زمان آماده سازی آیلتس خود را در جایی سپری کنید که قرار است بیشترین تأثیر را داشته باشد. در مقاله، به سه روش کلیدی می پردازیم که می توانید زمان خود را برای آمادگی کامل برای آزمون آیلتس سازماندهی کنید.

نقاط ضعف خود را شناسایی کنید

نمره نهایی شما در آزمون آیلتس بر مبنای نمرات شما در هر یک از چهار مهارت مورد سنجش محاسبه می‌شود. معمولا داوطلبان ایرانی در دو مهارت لیسنینگ و ریدینگ که نیازی به تولید زبانی ندارد با چالش کمتری رو به رو هستند و مشکل اصلی در مهارت های رایتینگ و اسپیکینگ پدیدار میشود. شرکت در یک آزمون آزمایشی می‌تواند اطلاعات مهمی را در مورد سطح فعلی توانایی شما در هر یک از مهارت ها فراهم آورد.

زمان خود را مدیریت کنید

هنگامی که نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کردید، باید بدانید که چقدر زمان برای آماده سازی آیلتس در دسترس دارید.حال وقت برنامه ریزی و اولویت بندی است. شما باید با کمک مشاوره ی باتجربه تصمیم بگیرید که برای نمره مورد نظر خود به چه میزان زمان نیاز دارید و این زمان را باید چگونه بین مهارت ها تقسیم کنید.

منظم باشید

در نهایت، شما نیاز به نظم و انضباط دارید. طبیعت انسان این است که زمان بیشتری را در زمینه هایی که در آن بهترین هستید و از آنها بیشتر لذت می برید صرف کند. اما این به شما کمکی نمی کند که نمره آیلتس مورد نیاز خود را بدست آورید. به خصوص اگر زمان کمی دارید (برخی داوطلبان فقط یک ماه فرصت دارند تا آماده شوند!) باید منظم باشید، خارج از منطقه راحتی خود حرکت کنید و بهترین عملکرد ممکن را در روز آزمون آیلتس خود ارائه خواهید کرد.