اگر به فکر شرکت در آزمون های بین المللی زبان انگلیسی برای مقاصد مهاجرتی یا تحصیلی هستید، شاید از خود پرسیده باشید که آیا آزمون پی تی ای از آزمون آیلتس آسان‌تر است؟ امیدواریم این مقاله به شما در تصمیم گیری کمک کند.

گاهی ممکن است بشنوید که آزمون پی تی از آیلتس آسان‌تر است، اما آیا این حرف واقعاً درست است؟ پاسخ کوتاه به این سوال خیر است.

سختی آیلتس در مقایسه با پی تی ای یکسان است و هیچ کدام از این آزمون‌ها آسان تر از دیگری نیست. در واقع هر دو دارای چالش‌های خاص خود هستند و برای موفقیت در آن‌ها داوطلبان علاوه بر مهارت ‌های اساسی زبان لازم است تا به ساختار آزمون نیز آشنایی کامل داشته باشند.

وقتی به این فکر می کنید که کدام یک را انتخاب کنید، به سؤالات زیر توجه کنید:

آیا من سواد دیجیتالی خوبی دارم؟ یعنی میتونم به خوبی و سهولت از کامپیوتر استفاده کنم؟

اگر پاسخ شما منفی است بهتر است در آیلتس شرکت کنید زیرا تعدادی از کارهای پی تی ای نیاز به مهارت کامپیوتری دارند.

آیا لهجه متفاوتی دارید؟

اگر فکر می‌کنید لهجه شما کمی متفاوت است شاید بد نباشد که بخواهید در مورد آیلتس فکر کنید زیرا اگزمینر انسانی می تواند لهجه شما را بهتر درک کند. البته، اگر واضح صحبت کنید، می توانید در هر یک از آزمون ها شرکت کنید.

آیا برای نتایج آزمون خود عجله دارید؟ 

اگر به سرعت به نتایج آزمون خود نیاز دارید، از پی تی ای استفاده کنید.

من فقط زمان کوتاهی برای آماده شدن دارم. برای کدام آزمون جمع آوری آسان تر است؟

اگر فقط زمان کوتاهی برای آماده شدن دارید، نباید در هیچ یک از این آزمون ها شرکت کنید. هر دو آزمون چالش های خاص خود را دارند و نباید بدون آمادگی در آن ها شرکت کنید.

در نهایت، اگر فکر می کنید که پی تی ای ساده تر از آیلتس است، در اشتباه هستید و ممکن است با نتایج ناامید کننده‌ای رو به رو شوید. هر دو آزمایش چالش‌های خاص خود را دارند و نباید بدون آمادگی در آنها شرکت کنید. فراموش نکنید که نتایج این آزمون‌ها توسط بسیاری از دانشگاه‌ها و کشورهای مهم جهان برای امور تحصیلی و مهاجرتی مورد استناد قرار می‌گیرند.