یکی از چالش های ریدینگ آیلتس برای داوطلبان، خواندن سریع است. هر آزمون ریدینگ آیلتس از حدود 900 تا 2000 کلمه (با 40 سوال) تشکیل شده است. ممکن است بسیاری از داوطلبان آیلتس در پایان آزمون ریدینگ آیلتس به دلیل سرعت کم در خواندن نتوانند به همه سئوالات پاسخ دهند.

هنگام شرکت در آزمون ریدینگ آیلتس، باید راه هایی را بیابید که از طریق آنها می توانید سرعت خواندن خود را بهبود بخشید و به نمره مطلوب برسید. شما باید به این نکته توجه کنید که در حین شرکت در آزمون خواندن بیش از 2000 کلمه، تنها 60 دقیقه فرصت مطالعه دارید و طبعا زمان کافی برای جمع آوری تمام جزئیات نخواهید داشت. بنابراین، مهم است که قبل از حضور در آزمون آیلتس به خوبی تمرین کنید تا در آن موفق شوید.

خبر خوب این است که تکنیک های مشخصی وجود دارد که می توانید برای بهبود سرعت مطالعه خود یاد بگیرید. در اینجا، ما نکات و تکنیک هایی را پیشنهاد می کنم که به شما در بهبود سرعت خواندن کمک می کند و اگر به طور منظم آنها را تمرین کنید، همه آنها مفید خواهند بود.

  • به سوالات سریع و دقیق پاسخ دهید. اگر نمی‌توانید سؤالی را سریع انجام دهید، آن را رها کنید و بعداً برگردید.
  • از آنجایی که متن ها طولانی هستند، لازم نیست آنها را با جزئیات بخوانید. برای درک اطلاعات مربوطه، آنها را اسکن کنید.
  • سطح متون و تسک ها به تدریج دشوار می شوند. بنابراین، سوالات آسان را در اسرع وقت امتحان کنید تا به خودتان وقت بیشتری برای سوالات دشوار بدهید (برای هر سوال حدود یک دقیقه و نیم فرصت دارید).
  • هنگامی که یک متن را تمام کردید، پاسخ های خود را بررسی کنید و سعی کنید همه آنها را پر کنید.
  • به یاد داشته باشید سوالات معمولاً از ترتیب اطلاعات در متن پیروی می کنند.
  • سؤالات معمولاً جملاتی از متن هستند، بنابراین به دنبال معنی در متن باشید، نه کلمات دقیق.
  • برخی از انواع سؤال برای آزمایش نحوه برخورد شما با اطلاعات خاص و معنای کلی استفاده می شود. به عنوان مثال، یک سوال چند گزینه ای می تواند برای جزئیات یا درک کل متن تست شود. به یاد داشته باشید که سوالات دانش انگلیسی شما را محک نمی‌زند، بلکه توانایی شما را در استفاده از زبان انگلیسی محک می‌زند.